הסערה הש"סית • דרעי בישיבת הסיעה: "מלכיאלי הוטעה ונפל בפח"

אריה מבין שצריך להתחיל לעשות מהלכים בשטח. יש חברי מועצה שלא עובדים, ולא באים לידי ביטוי. הם מחזיקים תיקים שלא עושים איתם כלום. זה לא רק בירושלים. לך לבני ברק, יש שם 6 חברי מועצה שלא עושים כלום, היחיד שעונה לאנשים ועוזר להם זה מנהל הלשכה, אז שישימו אותו כנציג
איתי גדסי No Comments on הסערה הש"סית • דרעי בישיבת הסיעה: "מלכיאלי הוטעה ונפל בפח"

"כל חבר מועצה חייב שיהיה לו מקום עבודה או פרנסה. הוא צריך לדעת לשלב ביניהם. אחרת הפיתוי לקחת שוחד גודל. אבל אתה לא יכול לוותר על התפקיד שלך בעירייה בגלל שיש לך ג'וב" • והאם המועצת מעורה בפרטים?

צילום: Miriam Alsterl/Flash90
אריה מבין שצריך להתחיל לעשות מהלכים בשטח. יש חברי מועצה שלא עובדים, ולא באים לידי ביטוי. הם מחזיקים תיקים שלא עושים איתם כלום. זה לא רק בירושלים. לך לבני ברק, יש שם 6 חברי מועצה שלא עושים כלום, היחיד שעונה לאנשים ועוזר להם זה מנהל הלשכה, אז שישימו אותו כנציג
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס בישיבת סיעת ש"ס למהומה סביב נושא אישור מתחם התחנה וחילולי השבת שייגרמו בירושלים, וסיפר לחברי הכנסת של ש"ס את גרסתו למה שהתחולל קודם היעדרותו של חבר מועצת עיריית ירושלים מיכאל מלכיאלי.

לדברי דרעי, מלכיאלי נפל בפח שטמן לו בכיר בעירייה שהגיע למלכיאלי, והודיע לו שיש הוראה של אריה דרעי שייעדר מהישיבה ושהכל מתואם עם דרעי. וכהוכחה לאמינות דבריו הראה לו ביומן שיחות בטלפון שיחה שקיים עם עו"ד שלמה דרעי (אחיו של יו"ר ש"ס אריה דרעי). מלכיאלי שמע וקיבל, ויצא מהועדה. דרעי כמובן זעם וביקר בישיבת הסיעה את החלטתו של מלכיאלי לצאת מהוועדה, וכינה אותה "טעות חמורה". בפרט לאור העובדה שמלכיאלי יכול היה להרים טלפון לאריה דרעי כדי לאמת את הפרטים, והוא בחר להאמין לדברי אותו בכיר בעירייה.

איתי גדסי

איתי גדסי

מאוחר יותר שוחח דרעי באופן אישי עם מלכיאלי, והודיע לו כי בכוונתו להדיחו מחברות המועצה, אך ימשיך בתפקידו בלשכת שר הדתות. מלכיאלי השיב כי הוא יכבד כל החלטה שלו.

בצל הסערה סביב אישור מתחם התחנה, דרעי מגבש בימים אלו תוכנית היערכות לבחירות הארציות והמקומיות, לשם כך מינה דרעי את חברי הכנסת יעקב מרגי ויגאל גואטה, שיהיו אחראים על כל הנושא המוניציפלי בתנועה. כפי שאמר אמש בראיון למרדכי לביא ב"קול חי".

נציין כי למרגי וגואטה רקע עשיר בנושא. מרגי שימש עד לפני מספר שנים כמנכ"ל תנועת ש"ס, וצבר המון שעות שטח, ולצידו ח"כ יגאל גואטה, שמעבר לעובדה ששימש עד לאחרונה חבר מועצה, היה מנהל מרחב מרכז בבחירות האחרונות ואלו שלפניהם בש"ס, ומכיר את השטח מאשדוד עד חדרה לעומק.

לפני כשלושה שבועות קרא משה עידן, שליחו של דרעי לחברי מועצת עיריית ירושלים ותקף אותם באופן קשה, על העובדה שהציבור טוען שלא מקבל מענה ראוי, ועל כך שלא מרגישים ביטוי לנציגי ש"ס בעירייה, שככה"נ משקיעים את עיקר יומם בתפקידיהם הנוספים. לאחר שיחה זו, הוחלט לבחון תהליך במסגרתו דרעי ימליץ לחברי מועצת החכמים על חברי מועצה אשר אינם יכולים להשקיע את זמנם ומרצם בעבודה העירונית, והמועצת תחליט בעניינם.

הפיילוט הראשוני היה אמור להיות על העיר ירושלים, שם היו אמורים להתפטר חברי המועצה מיכאל מלכיאלי ואשר מישאלי, כשגם כל חברי הרשימה שטרם נבחרו למועצה הפקידו מכתב התפטרות, ובכך יאפשרו מינוי חברים חדשים.

לעת עתה נראה כי המהלך לא הבשיל לכדי ביצוע, וכי למרות תמיכת סגן ראש העיר צביקה כהן בהדחה, חברי המועצה זכו מן ההפקר ויישארו בתפקידם. כשנציין כי לאחרונה חבר המועצה מלכיאלי אשר שימש עד כה כרמ"ט שר הדתות, משמש מעתה כיועץ חיצוני של שר הדתות (מיקור חוץ), זאת לאחר שקיבל חוו"ד שאסרה עליו לשמש בשני התפקידים במקביל.

בכיר בש"ס מסביר היום לאתר "קול חי": אריה מבין שצריך להתחיל לעשות מהלכים בשטח. יש חברי מועצה שלא עובדים, ולא באים לידי ביטוי. הם מחזיקים תיקים שלא עושים איתם כלום. זה לא רק בירושלים. לך לבני ברק, יש שם 6 חברי מועצה שלא עושים כלום, היחיד שעונה לאנשים ועוזר להם זה מנהל הלשכה, אז שישימו אותו כנציג, כי לא ייתכן ש-20 אלף מצביעי ש"ס בבני ברק יסתייעו באדם אחד. אי אפשר להשאיר אנשים בטאבו, כולם נשחקים וזה מצב גרוע. אנחנו לא בית אבות או לשכת סעד. נכון שהיום לא יצא מזה כלום כי זה התפוצץ לפני הביצוע, אבל הזעזוע צריך להיות. ירושלים זה עיר מרכזית, עם חמישה נציגים הם היו צריכים לתת טון".

אז מי יממן את חברי המועצה אם אסור להם לעבוד במקביל? "כל חבר מועצה חייב שיהיה לו מקום עבודה או פרנסה. הוא צריך לדעת לשלב ביניהם. אחרת הפיתוי לקחת שוחד גודל. אבל אתה לא יכול לוותר על התפקיד שלך בעירייה בגלל שיש לך ג'וב. החכמה היא לדעת לשלב, מי שלא יודע לשלב שילך לביתו. זו הסיבה ששר מתעסק במשרד ולא בוועדות או חקיקה".

"מטרת המהלך היא לזעזע את המערכת כעת, בחצי הקדנציה ברשויות המקומיות, יהיה חתך מפורט מי עשה מה, מי לא עשה. ואז לא יהיו תירוצים לנציגים בסוף הקדנציה שישאלו למה הם לא נשארים במקומם", הוא אומר.

הבכיר מציין בשולי הדברים כי כל נושא הנציגים היה מול עיני מועצת חכמי התורה, וכי הם אישרו באופן רוחבי לכל הארץ לרענן באנשי עשייה ולהחליף כל איפה שצריך, לאחר אישורם.

מש"ס נמסר ל"קול חי": "איננו מתייחסים להדלפות מישיבות סיעה סגורות".



0 תגובות